poniedziałek, 30 stycznia 2012

KWIATY z BIBUŁY

Ten post miałam napisać tydzień temu, a tak naprawdę to powinnam napisać dwa posty.Jeden rzeczywiście o kwiatach z bibułki,a drugi o tym, że rok 2012 jest rokiem Uniwersytetów Trzeciego Wieku.

Autorem logo "Rok 2012 - Rokiem UTW" jest  artysta grafik Jacek Surawski 


Honorowy patronat nad obchodami w woj. lubuskim objęła Marszałek Naszego województwa Pani Elżbieta Polak. 
Inauguracja obchodów  odbyła się 14 .01.12r w Sali Kolumnowej Urzędu Marszałkowskiego w Zielonej Górze.



Zdjęcia z uroczystości w Ziel.Górze Zrobił Bolesław Polarczyk słuchacz Zielonogórskiego UTW

W inauguracji brali udział przedstawiciele naszego uniwersytetu.
W ramach obchodów roku , odwiedzili nas przedstawiciele UTW z Sulechowa.

Podzielili się z nami swoimi osiągnięciami,opowiedzieli jak spędzają wspólnie czas oraz pokazali swoje prace .Zdjęcia z naszego spotkania dostałam od pani Kingi naszej młodej opiekunki 


Podobały nam się wszystkie prace pań z Sulechowa ,ale najbardziej kwiaty.

Postanowiłyśmy ,że też zrobimy.Okazało się ,że żadna z pań nie jest specjalistką od robienia kwiatów.Postanowiłyśmy poszukać pomocy w internecie.Na piątek mamy przynieść gotowe(każda z nas ma zrobić pięć).Oczywiście napiszę post i pokarzę jak poradziły sobie nasze panie.
Ja jak do tej pory zrobiłam trzy kwiatki.Może nie są najładniejsze ,ale i tak jestem z nich dumna. 
To jest pierwszy kwiatek .Wykonany z  6 podwójnych płatków  z krepiny.
Narysowałam i wycięłam szablon połowy płatków.


                                                  Po zawinięciu brzegów.
               (krepina jest sztywna,więc zawijając,kształtując itp robiły zawsze na ukos.)


                       Z tych prostokątów,po złożeniu na pół ,robimy środek kwiatka.

Po dodaniu płatków(obwiązać drutem).łodyżki(drut owinięty bibułą) i listek jest gotowy.
                                         Tu w towarzystwie dwóch małych różyczek.
Różyczki robi się szybciej i łatwiej.Trzeba tylko opanować szczególne zawijanie krepiny.

Tu zamierzałam podać numer strony z filmikiem pokazującym jak to się robi. Niestety właściciel strony wycofał film.Spróbuję nagrać jak to robię i zamieścić w następnym poście.
A dzisiaj chcę pokazać jeszcze ,że jak zazwyczaj miałam moje małe pomocnice.
                                                      Które robiły własne kwiatki.
                                                           Na koniec wystawa.
                                            Ten kwiatek zrobiony jest z kartek od ksero.

Kwiatki dziewczynek ozdobiły roślinkę mamy.
Pozdrawiam serdecznie odwiedzających:))

16 komentarzy:

  1. Sympatyczny wpis..gratuluje przede wszystkim roku UTW, podoba mi sie Wasze zaangazowanie i wspolne grupowe atrakcje...a sesja kwiatkowa wraz z wnuczkami rozczulajaca, beda mialy bardzo mile wspomnienia o babci.Sciskam serdecznie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wyobrażam sobie Grażynko bycia na emeryturze bez UTW.
      Pozdrawiam:))

      Usuń
  2. Piękne te kwiaty.
    Oj, moje dzieci chciałyby mieć taką babcię, taką co ma przede wszystkim dla dzieci czas i ochotę przebywania z Nimi.

    Pozdrawiam cieplutko ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mieszkam z wnuczkami ,więc automatycznie dużo z nimi przebywam.Po przedszkolu dziewczynki lubią przychodzić do mnie i wspólnie coś wymyślamy.Moi wnukowie mieszkają trochę dalej i już nie jesteśmy tak często razem jak bym chciała.
      Pozdrawiam:))

      Usuń
    2. Moja mama mieszka blisko, ale wnuki to dla niej jak zaraza :( Niestety mam znajome, których dzieci, tez babcie widują od wielkiego święta, chociaż są blisko...dlatego napisałam, ze taka Babcia to Skarb dla dzieci :)

      Usuń
  3. Od samego poczatku jak czytam Twojego bloga jestem zachwycona idea UTW, to naprawde fantastyczny sposob na aktywne i pozyteczne spedzenie czasu.
    W dodatku kazdy moze znalezc tam cos dla siebie, cos co go interesuje i co jest adekwatne do jego mozliwosci tak wiekowych jak i zdrowotnych.
    Kwiatki cudne, zwlaszcza ze robione w tak milym towarzystwie. Ucalowania dla slicznych panienek:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też uważam,że ten co wymyślił UTW powinien dostać nagrodę.Bardzo bałam się gdy odchodziłam na emeryturę.Jeżeli całe życie się pracuje to przeraża perspektywa braku pracy.Bo ile można sprzątać,ile włóczyć się po sklepach. Dzieci i wnuki są oczywiście kochani ale mają swoje życie.
      Dzięki UTW mam dużo zajęć i świetnych przyjaciół:))
      Pozdrawiam:))

      Usuń
  4. Słuchacze wszystkich UTW w Polsce wiele obiecują sobie w tym szczególnym roku,który ogłoszony został przez Senat RP:"Rok 2012 - Rokiem Uniwersytetów Trzeciego Wieku" Zobaczymy jak będzie dalej.
    Teniu, Twoje kwiatki są śliczne, masz pomysły i chęci do tworzenia pięknych rzeczy,a Twoje wnuczki są szczęśliwe,że mają taką wspaniałą babcię.Pozdrawiam wszystkie dziewczynki:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Myślę Marylko,że dzięki tym obchodom powstaną UTW w miejscowościach w których jeszcze ich nie ma i inni emeryci będą mieli tak dobrze jak my:))
    Pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  6. Trzymaj jak dalej :-). Emeryt powinien być aktywny, a nie nudzić się. Ja też emerytka, ale mam działalność gospodarczą i czas mi to zajmuje. Zrobiłaś śliczne kwiatki, wnuczki oczywiście też :-))). Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Cudowne kwiaty. Jesteś bardzo, ale to bardzo zdolną osobą. Piękne. Pomocnica super. UTW- popieram tą inicjatywę. Bardzo fajne rzeczy nam pokazujesz i te wycieczki i robótki. Super kobietka z Ciebie. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Uważam UTW za wspaniałą sprawę.Sama nie jestem uczestniczką ale mam znajomych,którzy są zachwyceni.Kwiaty są piękne ale to ogromna zasługa Twoich wspaniałych pomocników.Wiem coś na ten temat:))))Bliskość wnucząt jest czymś cudownym.
    Pozdrawiam WSZYSTKIE ARTYSTKI:)))

    OdpowiedzUsuń
  9. Tereniu sympatyczne logo UTW gratuluje pomysłu.UTW to wspaniała sprawa dla emerytów.Tereniu kwiatki są śliczne,a pomocnice kochane...Cieplutko pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  10. fajny blog nam pani zadała zrobić takie róże.Teniu lubisz wiersze?

    OdpowiedzUsuń
  11. Jak tak to wpadnij mojego bloga www.wiersze-natalki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń