sobota, 31 lipca 2021

Pocztówka z ogródka

 W tym roku od początku wiosny jestem częstym gościem na działce mojej córki.

.Pierwsze witają mnie  perukowce.

W tym roku pięknie zakwitły zarówno różowe jak i kremowe .

Zachwyciły mnie też jeżówki. 




Pięknie kwitną i na moje oko są bardzo miododajne , bo od rana do wieczora oblepione są  owadami.

Najczęstszymi gośćmi obok pszczół są  motyle  . Na motyle ze zdjęcia mówiliśmy zawsze pawie oczka. Wyczytałam dzisiaj ,że nazywają się  rusałki pawiki.
 Nie wiem natomiast jak nazywają  się te żuki ,

.które wędrowały sobie z kwiatka na kwiatek:))

Pięknie zakwitły też pnącze, 

                                          A pod nim ukrywa się domek dla owadów.
Bardzo podobają mi się czarnuszki

Gdy umieściłam na Facebook'u 
to zdjęcie, koleżanka napisała mi ,że  jako dziecko mówiła ,że jest to panienka w zieleni.

W ogródku mojej córki są też grządki z warzywami , krzewy i drzewa owocowe.
Niestety  drzewa owszem pięknie kwitły , ale wystarczył jeden dzień, czy jedna noc z przymrozkiem, a może tylko zimny podmuch wiatru i kwiaty opadły.

Udało się przetrwać kwiatom porzeczek.
Pięknie obrodziła czarna 
                                                jak i czerwona porzeczka
Uchował się też winogron.
Mam nadzieję, że żadne anomalie nie przeszkodzą w dojrzewaniu  tych kiści.
 Na tym się kończy moja widokówka z ogródka.
Jeszcze tylko zdjęcie na widok "zza płota"



Pozdrawiam jak zawsze wszystkich odwiedzających:))




4 komentarze:

  1. Ten zielony piękny bardzo owad to kruszczyca złotawka..prześliczny owad, jak klejnocik.
    Ładnie macie na działce, można tam się schować w zieleni i odpocząć..i trochę schować się przed upałem.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  2. Super ma ogródek Twoja córka.

    OdpowiedzUsuń
  3. A na rynku czarnych porzeczek mało i drogie. :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Ta wiosna była wyjątkowo trudna. Ty mogłaś się cieszyć pięknym, ogródkiem, ja również dysponowałam sporą przestrzenią i zieloną działką. Wyobraź sobie samopoczucie ludzi zamkniętych w tym czasie w mieszkaniach, bez balkonów. Pozdrawiam gorąco.

    OdpowiedzUsuń