środa, 1 czerwca 2022

Ostrów Lednicki - Śladami Piastów Polskich cz. II

 Pierwszą część naszej wycieczki ( Gniezno) opisałam TU

Po zwiedzeniu muzeum i katedry gnieźnieńskiej pojechaliśmy w kierunku Ostrowa Lednickiego.

Jest to największa wyspa na jeziorze Lednica, prawdopodobne miejsce Chrztu Polski.

                              Na wyspę dostaliśmy się promem.

  
Spacerując  natrafiamy na drewnianą rzeźbę wykonaną przez naszego kolegę Tadeusza Bardelasa.
Oczywiście musiałam zrobić na pamiątkę zdjęcie rzeźbiarza  ze swoim dziełem.


Dalej poszliśmy w kierunku ruin pałacu książęcego.



Przewodnik opowiadał nam ciekawą historię tego miejsca.
Wyspa jest jednym z najważniejszych miejsc historii Polski. Za panowania Mieszka I i Bolesława Chrobrego była jednym z głównych ośrodków obronnych i administracyjnych Polski.


                                                          Ruiny palatium.

Ważnym punktem na Szlaku piastowskim jest Wielkopolski Park Etnograficzny w Dziekanowicach.

Znajduje się tutaj około 60 obiektów przeniesionych z różnych regionów wielkopolski.

Byliśmy  już  mocno zmęczeni gdy dotarliśmy do skansenu,

                ale jak zawsze daliśmy radę.




Nie obyło się bez sesji zdjęciowej.


 
                                    Mimo zmęczenia jak zawsze uśmiechnięci.


                     


.

                    Zauroczyły mnie te stare stuletnie  chałupy


Pozdrawiam serdecznie wszystkich odwiedzających.










5 komentarzy:

  1. Cudowny klimat. To chyba dzięki ciekawym zdjęciom.

    Dowiedziałem się o wyspie dzisiaj. Kurcze ja bym chciał na taką wyspę pod namiot pojechać!

    OdpowiedzUsuń
  2. Zupelnie nieznane dla mnie tereny! powinnam nadrobić te zaległości. A kocham skanseny. Bardzo sympatyczną grupę tworzycie, Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniałe miejsca. Dziękuję za fotorelację. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zabiorę się z Wami na wycieczkę. UTW maja ciekawe programy, znam to.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń