czwartek, 17 października 2013

Wieczór poetycki

Nie wiem czy potrafię przekazać tu nastrój jaki panował na spotkaniu poetyckim w którym miałam przyjemność wziąć udział.
Było to spotkanie autorskie  Świebodzińskiej poetki Marii Szafran, naszej koleżanki z UTW.

 Maria została zaproszona przez zespół literacko- poetycki OKSYMORON działający przy UTW  w Zielonej Górze.
                  Spotkanie prowadziła Barbara Konarska , przewodnicząca klubu Oksymoron, również poetka,  redaktor naczelna  literackiego czasopisma "inspiracje".
                                            Na stolikach leżały kartki z  wierszami autorki.
                 Pani Barbara  rozmawiając z  Marią o jej życiu i twórczości co jakiś czas odwoływała się do wierszy,    
                        które czytane były przez członków klubu .

 Zachwycił mnie sposób czytania wierszy -lekkość w głosie, swoboda .Umiejętność której chyba nie sposób się nauczyć.Myślę, że tak potrafią czytać tylko ludzie którzy sami piszą wiersze.
Maria poprosiła również mnie  i Janeczkę o przeczytanie kilku wierszy.Mimo ,że wiedziałam które, że czytałam je wielokrotnie w domu , miałam olbrzymią tremę  przed tak wielkim audytorium.
Wiersze Marii są piękne ale trudne.Są to wiersze białe i trzeba naprawdę mocno się wczuć,żeby przeczytać je dobrze.
Maria Szafran jest członkiem Stowarzyszenia Autorów Polskich. Jej wiersze  wydane są w kilku tomikach.
                                                    Na zdjęciu niektóre z nich.

                           Maria również przeczytała kilka swoich wierszy.
Atmosfera na spotkaniu była .......brakuje mi słowa --- dosłownie cudowna .
Były chwile
                                                                zadumy,

                                                                   radości .

Na zakończenie pani Basia podziękowała Marii  pięknym bukietem kwiatów.
                                    Oczywiście nie obyło się bez dedykacji
                                           i dyskusji w grupach.
                                      Na zdjęciu poniżej dwie Marie.
Pani Maria Orlicka emerytowana nauczycielka języka polskiego,literatka, z wielkim uznaniem wypowiadała się o poezji Marii Szafran.

Wczorajszy dzień długo będę pamiętać.
Tą drogą dziękuję Ci Mario ,że zaprosiłaś mnie i Janeczkę na swój autorski wieczór.

Na zakończenie nasze wspólne zdjęcie przy ławce wielkiego polskiego wieszcza Kamila Cypriana Norwida.




















7 komentarzy:

  1. Lubię poezję Pani Marii, mam wszystkie Jej tomiki, chętnie sięgam po nie. Wiersze Marii mają swoją życiowa mądrość. Jak to pięknie, że byłyście razem z Nią. Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Teniu ja się ostatnio zastanawiałam co wymyślisz i czym nasz zaskoczysz zimową porą,kiedy to rower wyląduje w piwnicy;)Mam odpowiedż;)
    Pięknie spędzasz czas wolny,pozazdrościć;)
    Ja niestety nigdy nie rozumiałam i nie rozumiem poezji,dla mnie to zupełnie inny świat.Nie wiem czy mam taką małą wrażliwość,czy jestem po prostu zbyt przyziemna .
    Pozdrawiam Cię kochana;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piekne spotkanie z poezja..jestem zachwycona jak swietnie potraficie spedzac swoj czas...po Waszych twarzach widze jak dobrze Wam ze soba...gratuluje i sciskam Cie serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  4. Niezapomniane przeżycie miałaś Teniu. gratuluje doznań. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Witaj Teniu,
    Wiem, jak wspaniałe, a i wzruszające są spotkania z poetami, takie karta w kartę, na żywo...
    Z serca pozdrawiam Poetkę!
    Serdeczności:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Z Twojego miłego opisu wynika, że spędziłaś cudowny wieczór, który długo będziesz pamiętać. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Tereniu piękne zdjęcia i wspaniały wieczór poetycki...Cieplutko pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń