czwartek, 9 lutego 2023

Szczecin


 Na dworze ciemna noc.

          Na termometrze -8 st, a my wyruszamy na pierwszą w tym roku wycieczkę.

Przed nami  Szczecin - zielony Paryż północy.


               Szczecin przywitał nas mroźnym ale słonecznym porankiem.

Z przewodnikiem byliśmy umówieni na placu Solidarności pod pomnikiem Wolnośći.

                                                                                                                                        (zdj. Eli K)
                  Pomnik Ofiar Grudnia1970  - potocznie zwany Aniołem Wolności.
                    Powstał w 2005 r , a autorem pomnika jest Czesław Dźwigaj .

                                                                                                                        ( zdj. Eli K)
Wspólne zdjęcie na tle budynku nowoczesnej Filharmonii im. M Karłowicza.
Budynek jest laureatem wielu nagród architektonicznych, ma cztery kondygnacje naziemne oraz podziemny dwupoziomowy parking. Budynek jest iluminowany. W zależności  od odbywających się koncertów świeci na różne kolory np podczas świąt patriotycznych  przyjmuje biało czerwony kolor.  Najczęściej intensywną biel - przypominając wierzchołek  góry lodowej . 
Nie mieliśmy w planie zwiedzania filharmonii.

                                                                                                                                    (zdj. Eli K)
                                       Byliśmy tylko w holu głównym.                        

 Następnie  udaliśmy się na plac Orła Białego.



Wysłuchaliśmy ciekawej historii o księżniczce , która wżeniła się w rodzinę rosyjskich władców.

                           Oczywiście słuchaliśmy z zainteresowaniem.
 
                                                                                                                                        ( zdj. Eli K)
         Ciekawe czy nasi panowie ustawiając się do tego zdjęcia myśleli o księżniczce Zofii,
                                               czy o Katarzynie Wielkiej. 

 Na Placu Orła Białego znajduje się też barokowy pomnik

                         przedstawiający Florę, rzymską boginię urodzaju i wiosny.

                              W katedrze wysłuchaliśmy koncert organowy.


                                                 Ołtarz -zabytkowy Tryptyk.

Na wzgórzu, w sąsiedztwie Odry usytułowany jest Zamek Książąt Pomorskich.
                             Lśni w słońcu , górując nad innymi budynkami.
Nie zwiedzaliśmy go wewnątrz, ale przewodnik oprowadził nas wokół opowiadając o jego historii.

            Na dłużej zatrzymaliśmy się przy wierzy z bardzo ciekawym zegarem.

W tym miejscu muszę się przyznać, że  byłam już bardzo zmęczona. Ucieszyłam się, że  wracamy do autobusu i przez pewien okres będziemy zwiedzali Szczecin przez okna autobusu.

 Na zakończenie wycieczki byliśmy w Muzeum Techniki i Komunikacji - Zajezdnia Sztuki w Szczecinie.
                                                                                                                                              ( zdj. Eli K)
Najbardziej zainteresowały mnie  stare tramwaje. Dokładnie takimi dojeżdżałam  w Gorzowie  do ogólniaka.
                                                                                                        ( zdj. Czesi G)
I to już koniec naszej wycieczki , którą rozpoczęliśmy nowy sezon.
Wracając byłam zmęczona ale zadowolona ,że dałam radę. 
Była to 98 wycieczka naszej grupy turystycznej ODKRYWCY.  Musiałabym kiedyś policzyć, ale na większości  z nich byłam. Mam nadzieję ,że zdrowie pozwoli mi wspólnie z grupą przekroczyć setkę:))
 Pozdrawiam serdecznie:))

 





                                                   















6 komentarzy:

  1. Z zainteresowaniem przeczytałam Twoje wrażenia z wycieczki po Szczecinie, kolejne piękne miasto . Teniu miejmy nadzieję, że przed nami jeszcze wiele ciekawych miast i wycieczek . Życzę z całego serca by Twe marzenia się spełniały <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Szczecin to piękne miasto. Też je zwiedzałam jakiś czas temu, najbardziej zauroczyły mnie dźwigi na wybrzeżu, tzw. dźwigozaury. Coś fantastycznego :) Pozdrawiam Cię serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Pięknie nas oprowadziłaś po Szczecinie. Gratuluję kondycji i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne miasto. Byłam tam wiele lat temu, więc nie widziałam wspaniałej Filharmonii i to ten budynek chciałabym zobaczyć.

    OdpowiedzUsuń
  5. Widzę, że trochę Was było na tej wycieczce :)
    W Szczecinie byłam ponad 10 lat temu! Może w tym roku wybiorę się ponownie sprawdzić, co przez tę dekadę się zmieniło :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam serdecznie ♡
    Przepiękne oprowadzenie po szczecinie :) Byłam tam kilka razy, bo mam tam rodzinę. Uwielbiam zwiedzać Polskie miasta :)
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń