poniedziałek, 18 marca 2013

Papierowe (quillingowe) jajko 3


Tym razem chcę pokazać jajko które zrobiłam metodą quillingową              
Nazwa bardzo skomplikowana. Próbowałam przetłumaczyć ją w elektronicznym słowniku, ale niestety. "Tłumaczenia nie znaleziono" - brzmiała odpowiedź.
 Zainspirowały mnie prace Ilony.
Do wykonania takiego jajka potrzebne są paski papieru( około 5mn).
Do rulowania tych pasków służy specjalna igła.

















Ja rulowałam wykałaczką.

Koniec paska zaklejałam, tworząc "kółka.
Można robić różnej wielkości i różnego kształtu elementy.
Wystarczy odpowiednio przycisnąć.
Moje jajko robiłam w oparciu o instrukcję Ilony
                                    Robiłam od razu trzy paski .
                                     Później zabrałam się za zrobienia kwiata.
      Efekt końcowy nie musi być równy zamiarom( nie jestem pewna ,że to co mi wyszło wygląda jak kwiatek.
Zabrakło mi karteczek czerwonych więc po drugiej stronie mój "kwiat" jest fioletowo czerwony.
Gdy jajko zostało zabudowane, bardzo się bałam, czy uda mi się zdjąć obie części ze steropianowego jaja.

                                                        Udało się.
Gdy obie części były już wolne, wystarczyło je ze sobą skleić.
Ta ostatnia czynność to mój Mount Everest. Udało się ale było bardzo ciężko.
                           
Na tym zdjęciu widać, że moje elementy nie są zbyt równe( nie miałam żadnego przyrządu do mierzenia "kółeczek").Powykręcały się też w momencie sklejania połówek.
Ale jestem i tak bardzo zadowolona ,że udało mi się zrobić to jajko.
                                                              Tak wygląda z jednej,
                                            a tak z drugiej strony.
Pozdrawiam wszystkich odwiedzających:))

12 komentarzy:

  1. Teniu wyszło naprawdę ślicznie;)))Kwiatek jest jak najbardziej kwiatkiem:)Jestem pełna podziwu dla Twojego dzieła;) Zdjęcie tych części i sklejenie ich jest faktycznie trudne,a Ty poradziłaś sobie genialnie;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ładnie zrobiłaś swoje jajko Teniu. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. ...piękne!
    Serdeczności:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Śliczne jajeczko!!!Jesteś zdolna niesłychanie i bardzo cierpliwa,życzę powodzenia w dalszych robótkach:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Teniu, Ty masz anielska cierpliwosc!!! Ja zostawilabym to jajko na steropianie i bylby swiety spokoj:)))
    A serio, czy tak nie mozna zrobic, ze obie czesci na tym samym steropianie i wtedy takie jajko jest chyba nawet trwalsze, bo sie nie pogniecie tak latwo jak puste w srodku.
    No na taki pomysl wpadlam:))) co najmniej jak bym sie znala;P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Star.
      Masz rację,że na steropianie byłoby trwalsze, ale nie ażurowe.Może nie widać tego na zdjęciu ale w rzeczywistości jest pełno dziurek które dodają uroku.
      Pozdrawiam serdecznie:))

      Usuń
  6. Dużo cierpliwości, umiejętości i jest wspaniały efekt - śliczna ozdoba. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękne jajko zrobiłaś ! Trochę się pogubiłam, czy to jest jedno czy dwa jajka, ale efekt jest powalający :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ależ ono przepięknie wygląda.No i podziwiam ten Twój perfekcjonizm. niesamowity.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Tereniu rewelacja...Przepiękne jajko...Sercem pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń