piątek, 13 listopada 2020

ZŁOTA POLSKA JESIEŃ

 Za oknem piękny, słoneczny  dzień. Trudno uwierzyć, że to listopad, który kojarzy się z wiatrem i deszczem. Szaruga jesienna pewnie prędzej czy później przyjdzie ale jak na razie od dłuższego czasu niebo bezchmurne cisza , spokój .

 Prawdziwa 

                            ZŁOTA POLSKA JESIEŃ

Kilka dni temu wyszłam na spacer i oczywiście nie potrafiłam się powstrzymać ,żeby nie zrobić  zdjęć.


Zaczęłam  od platanów które posadzono na naszym osiedlu dosłownie kilka lat temu.

Znalazłam zdjęcie z 2004 roku, gdy były jeszcze młodziutkie , delikatne, wiotkie.


Dzisiaj wyglądają tak, a za kilkanaście następnych lat będą wysokie i potężne. Wyczytałam ,że mogą osiągać 35m wysokości.


Nie oparłam się również owocom czerwonej jarzębiny , które pięknie odbijały się na zielonym tle.

W małym ogródku, czerwieniły się jeszcze dwie różyczki.
I jeszcze jedno zdjęcie .

                                        Gałązka platanu  z owocami  i różnobarwnymi liśćmi.

Ostatnio w moich postach zamieszczam albo moje obrazy albo wiersze.
Dzisiaj wiersz.

            Jesienny liść

Jesienią lubię
zatrzymać się w półkroku
popatrzeć na drzewa
na opadające liście.
Wybieram jeden
kolorowy piękny,
unoszony przez wiatr
wiruje wśród innych
to w dół to w górę
aż opadnie.
Przez chwilę go widzę
wyróżnia się , jest inny.
Nagle silny wiatr
porywa je wszystkie
unosi wysoko
lecą tak razem
mieniąc się w słońcu
a ja już nie wiem 
który to jest ten mój 
najpiękniejszy.
    Mój najpiękniejszy.


Na zakończenie jesienne zdjęcie, które zrobiłam trzy lata temu na wycieczce z grupą Odkrywców.
Niestety w tej chwili nie mogę sobie przypomnieć miejscowości w której zwiedzaliśmy niezwykły zabytkowy cmentarz.
 
Pozdrawiam serdecznie wszystkich odwiedzających:))






6 komentarzy:

  1. Teniu, bardzo realistycznie i pięknie opisałaś i pokazałaś naszą jesień. A ten zabytkowy cmentarz zwiedzaliśmy 25 października 2017 roku we Wschowie. Pozdrawiam :))

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję Marylko, za nic nie mogłam sobie przypomnieć. Wiedziałam ,że Ty będziesz pamiętać:))
    Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękny wiersz i zdjęcia Teniu. Ja jesienią lubię patrzeć na złoty dywan z liści, które zrzuciła moja lipa, przed domem. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękną mamy jesień tylko smutną

    OdpowiedzUsuń
  5. JUz se konczy ta piekna jesien, pozostana zdjecia. A bedziesz maiala, ju masz, las platanow...pieknie. pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń