niedziela, 12 marca 2023

Róża ze wstążki - łatwy sposób


Moją różę zrobiłam kilka lat temu.


Koleżanka poprosiła żeby zrobić jej taką samą.
Od kiedy jestem na emeryturze, zawsze zanim coś kupię , zastanawiam się czy mogę zrobić to sama.
Zrobiłam tę różę w oparciu o filmik z  YouTube.   Niestety, nie znalazłam go. 
 Pamiętałam, że moją różę ze wstążki zrobiłam tylko za pomocą igły i nitki.
 
                          Różę zrobiłam wówczas na wieczornicę literacką.  

Niestety nie mogłam sobie przypomnieć , a przecież obiecałam koleżance . Jedynym ratunkiem było 

" rozłożenie" mojej róży.






Od tego momentu już wiedziałam.
Zapisuję dzisiaj ten sposób również dla siebie. Być może będę chciała  za jakiś czas zrobić następną  i żeby ponownie nie niszczyć swojej róży łatwiej będzie zaglądnąć tutaj. 



Prawidłowe złożenie wstążki to najważniejszy moment.
Teraz już tylko potrzebna jest igła z długą nitką i przefastrygować od końca do końca.


                                     Ściągnąć i formować według własnego gustu.
                                                  
Róża koleżanki wyszła zgrabniejsza jest wykonana z wąskiej wstążki. 
Sobie też taką zrobię.
Na razie mam dużą.
Moja wnuczka lubi ją przypinać w różnych miejscach.

Ja ponownie przypięłam ją do bluzki na wieczornicę literacką poświęconą życiu i twórczości Kazimiery Iłłakowiczównej.


Nasze wieczornice mają charakter kameralny, przy kawie i ciastku

 Pani Kazimiera Iłłakowiczówna była bliską współpracownicą marszałka  Józefa Piłsudskiego , miała ciekawe życie . Była również poetką. 

        Do mojej ojczyzny - ciszy

                Nad zamętem jak ptak wiszę:
               tu pożoga, tam pożoga...
              Do ojczyzny mojej – ciszy
               zagubiona wszelka droga.

               Nie zobaczą, nie posłyszą
                  walka wre pod niebiosami...
              O ojczyźnie mojej ciszy
               zagubiona wszelka pamięć.

                                                                             Więc na chmurach skrzydłem piszę,
                                                                               piórem jasnym, piórem ciemnym:
                                                                                    o ojczyźnie mojej - ciszy
                                                                                 żadnej, żadnej nie ma wieści.


 Na zakończenie pozdrawiam serdecznie i życzę miłej ,słonecznej  niedzieli:))












6 komentarzy:

  1. Teniu, Ty jesteś wszechstronnie uzdolniona, potrafisz zrobić wszystko. Niestety ja jestem "beztalencie" więc za takie ozdoby się nie biorę. Podziwiam Cię i pozdrawiam <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana Jutko!
      Nareszcie Cię wytropiłam. Zniknęłaś na tak długo.
      Mam nadzieję, że wrócisz do blogowania.
      Całuję mocno i pozdrawiam Cię bardzo serdecznie:)

      Usuń
  2. Teniu!
    Wnuczusia prześliczna. Domyślam się, że jest wielką radością dla Ciebie. Róża bardzo piękna, jest niezwykle eleganckim dodatkiem do Twojej garderoby.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Teniu za informację. Weszłam w link irami dostałam się na blog Jutki. Też zastanawiam się co się u Niej dzieje.
      Serdecznie Cię pozdrawiam:)

      Usuń
  3. Bardzo dobry pomysł z utrwaleniem tego na blogu, tutaj zawsze trafisz, jeśli znowu Ci się zapomni :) Twoja wnusia jest zachwycająca...

    OdpowiedzUsuń